Transport en kosten
SlimBestraten.nl is in staat alle producten in de gehele Benelux te bezorgen. De onderstaande pagina geeft alle voorwaarden en mogelijkheden weer van onze transportservice. Neem gerust contact met ons op als u vragen heeft die niet beantwoord worden.
Betaling van uw bestelling
Bij alle vormen van transport is het mogelijk, om minimaal 50% van de aankoopsom achteraf te betalen. Het resterende bedrag kunt u dan met uw pinpas afrekenen bij de chauffeur of vooraf per bank betalen. Onze chauffeurs zijn voorzien van mobiele pinapparatuur. Contant betalen is niet mogelijk. Let op: als u een resterend bedrag verschuldigd bent aan de chauffeur en u bent niet in staat het restbedrag te betalen, dan levert de chauffeur de order niet.
Transportmethoden
SlimBestraten.nl biedt diverse transportmethoden aan. Deze transportmethoden hebben allen hun eigen kosten en voorwaarden. De transportkosten worden voor u berekend in stap 2 van het bestelproces. Voor levering op de Waddeneilanden worden veerkosten en toeslagen aan u doorberekend. Deze kosten zijn niet meegenomen in de berekening maar zullen later aan uw bestelling worden toegevoegd. U kunt bij een bestelling kiezen uit de volgende transportmethoden en de daarbij behorende voorwaarden:
Bekijkt u deze video met uitleg over het laden en lossen met een vrachtwagen.
Voorwaarden Standaard Transport
- Levertijd: in de eerstvolgende week (of later indien gewenst) na ontvangst van volledige (aan)betaling. Als u bijvoorbeeld besteld en betaalt in week 11, dan is de eerste mogelijkheid voor levering in week 12.
- Levermoment: u kiest de week van levering. De exacte leverdatum wordt door SlimBestraten.nl bepaald. Levering vindt plaats op werkdagen, maar kan in de lente en zomer een uitloop kennen naar de zaterdag.
- Planning levering: u ontvangt uiterlijk 1 werkdag voor levering een bevestiging van de door SlimBestraten.nl bepaalde leveringsdatum per e-mail.
- Eventueel wijzigen leverdatum: alleen tot vijf werkdagen voorafgaand aan de geplande leverweek. Als u controle wilt hebben over het levermoment, dan is het noodzakelijk om voor Transport op Maat te kiezen.
- Wij adviseren u thuis te zijn om de levering in ontvangst te nemen. De chauffeur vraagt u dan voor ontvangst te tekenen en het is raadzaam de bestelling direct te controleren.
Indien u niet thuis bent om de levering in ontvangst te nemen, zal de chauffeur een briefje bij u in de brievenbus achterlaten met daarop het tijdstip van de levering.
Voorwaarden Transport op Maat
- Levertijd: binnen 5 werkdagen (of later indien gewenst) na ontvangst van (aan)betaling.
- Levermoment: wordt in overleg bepaald. U kunt een dag als voorkeur opgeven. De exacte leverdatum is afhankelijk van wat voor zowel u als voor onze transporteur geschikt is.
Moment van levering
Onze transportplanning wordt beheerd door externe transporteurs De exacte leverdatum is bij 'Transport op Maat' en 'Express Transport' bespreekbaar. Wel is het zo dat onze afleverroutes leidend zijn wat betreft de mogelijkheden van het moment van levering. Wij kunnen geen garantie geven van aankomst op het afgesproken tijdstip in verband met het altijd aanwezige risico van overmacht. Kiest u voor 'Standaard Transport', dan kunt u enkel aangeven in welke week u geleverd zou willen krijgen. De exacte leverdatum wordt door onze transporteur vastgesteld.
Losplaats
De klant is te allen tijde verantwoordelijk voor een losplaats die voldoende ruimte biedt. Wanneer er onvoldoende ruimte is, is dit ter beoordeling van de chauffeur en worden de transportkosten die extra gemaakt moeten worden volledig aan de klant doorberekend.
Let op: de gebruikte vrachtwagens (stenentrailers) zijn meestal 18 meter lang. De stenentrailers hebben een bereik van 3 meter. Dat betekent dat pallets tot 3 meter vanaf de straat geplaatst kunnen worden. Er is geen aparte kraan of heftruck aanwezig om de pallets verder van de weg te plaatsen. Het is raadzaam om daar rekening mee te houden bij uw project.
Wij leveren enkel op plaatsen die bereikbaar zijn voor onze stenentrailer. Als de losplaats niet bereikbaar is met een grote stenentrailer (bijvoorbeeld door een te smalle doorgang of brug), dan bent u er zelf verantwoordelijk voor om dit voorafgaand aan de levering kenbaar te maken. Neem daarom bij twijfel over de bereikbaarheid van uw locatie eerst contact met ons op.
Kosten
Als u een product bestelt via SlimBestraten.nl, worden de minimale transportkosten per product getoond. De minimale kosten van levering zijn ?60,- euro, inclusief btw. Afhankelijk van uw locatie en de keuze voor een luxere transportmethode, kunnen de transportkosten hoger uitvallen. Bij leveringen aan de Waddeneilanden en Zeeuws Vlaanderen worden bijvoorbeeld alle veerkosten en toeslagen doorberekend aan de klant.
Spoedlevering
Het is mogelijk om een order met spoed te laten leveren. U kiest dan bij uw bestelling voor 'Express Transport'. Aan een spoedlevering is een meerprijs verbonden.
Levering België, Duitsland en Waddeneilanden
Voor levering aan de Waddeneilanden, België en Duitsland gelden hogere transportkosten. In het bestelproces wordt kenbaar gemaakt wat de exacte transportkosten zijn op basis van uw locatie en de transportmethode die u gekozen hebt.
Advies
Wij adviseren met klem om uw order enkele dagen voor aanvang van uw project door ons te laten leveren. Zo voorkomt u dat als er onverhoopt een probleem met de levering ontstaat, uw overige afspraken (bijvoorbeeld met stratenmakers of hoveniers) ook in het gedrang raken. Voor vervolgschade zijn wij in geen enkele situatie aansprakelijk.
Vragen over uw levering
Voor vragen over de levering van uw bestelling kunt u contact opnemen via ons contactformulier.
De kwaliteit en prijs van onze producten verschillen. {WEBSITE_NAME} hanteert vier verschillende kwaliteitsklassen: A, B, handelskwaliteit en gebruikt. De kwaliteitsklassen hebben aparte koopvoorwaarden. Bij aankoop van een product op SlimBestraten.nl gaat u akkoord met de voorwaarden per kwaliteitsklasse. De voorwaarden worden per kwaliteitsklasse toegelicht:
Kwaliteitsklasse A
Alle producten met kwaliteitsklasse "A" zijn nieuwe producten die geleverd worden met garantie. Wij garanderen kwaliteit op alle producten met een A-klassering. Dat betekent dat als bij levering slijtage, gebroken tegels/producten, en vergelijkbare tekortkomingen zichtbaar zijn, u recht heeft op een vervangend product. De enige voorwaarde bij een gebroken tegel is dat u deze zelf op onze werf komt ruilen. Het retour brengen van restanten is mogelijk als het een product in de kwaliteitsklasse A betreft. Producten in de kwaliteitsklasse A kunnen na aanschaf altijd geruild worden, mits het product nog niet verwerkt is. Tegels die reeds gelegd zijn, worden niet meer ingenomen. Maatwerkbestellingen kunnen niet worden geannuleerd of geretourneerd.
Vrijwel alle bestratingsproducten in de kwaliteitsklasse A zijn geïmpregneerd. Dat betekent dat deze producten zeer onderhoudsvriendelijk zijn, maar niet onderhoudsvrij. Alle producten krijgen vroeg of laat met een vorm van aanslag te maken indien zij niet met enige regelmaat gereinigd worden. Tevens is het van belang dat u organisch vuil niet laat liggen (bladeren, vogelpoep, e.d.), anders zal (ook bij geïmpregneerde tegels) organische vlekvorming ontstaan op de tegels. Een geïmpregneerde tegel verliest zijn bestendigheid in de loop der tijd, ook bij producten in de kwaliteitsklasse A. Na verloop van tijd kunt u daarom besluiten om zelf de bestratingsproducten wederom te impregneren. Tijdelijke kalkuitslag is bij beton producten altijd mogelijk. Dit is inherent aan het gebruik van beton producten voor bestratingsdoeleinden.
Voor producten in de kwaliteitsklasse "A" geldt dat alle aankopen geschieden onder voorbehoud van voldoende voorraad. De meeste producten in deze kwaliteitsklasse zijn onbeperkt leverbaar. Echter, een product in de kwaliteitsklasse "A" kan een laatste partij zijn en zodoende een gelimiteerde voorraad kennen. In dat geval zullen wij u een alternatief product aanbieden.
Bij aankoop van een product in de kwaliteitsklasse "A" zijn de verwerkingsvoorschriften van {WEBSITE_NAME}van SlimBestraten.nl van toepassing. Als u bij de verwerking van uw product(en) onze verwerkingsvoorschriften niet volgt, kan schade ontstaan aan het product. Ons dringende advies is daarom om altijd onze verwerkingsvoorschriften te volgen. Een voorbeeld hiervan is het afzanden (en afgezand houden) van de bestrating. Daarmee voorkomt u eventuele randbeschadigingen aan de bestratingsproducten, omdat niet afzanden kan resulteren in verzakking van het zandbed (met als resultaat het ontstaan van randbeschadigingen).
Wij adviseren -evenals stratenmakers- om altijd 10% extra stenen te bestellen. Bij het leggen van bestrating is er namelijk altijd sprake van snij- en knipverlies bij het afwerken van de randen. Daarnaast kunnen Een of meerdere exemplaren verminderd bruikbaar zijn door transportschade, hetgeen onvermijdelijk is. Zodoende heeft u met een bestelling van 10% extra genoeg marge om eventuele minder mooie exemplaren niet te gebruiken.
Breuk beschouwen wij bij tegels uiteraard wel als schade. Wij hanteren een 'eigen breuk'-risico van 3% (of minimaal 1 tegel). Als tegelbreuk zichtbaar is bij levering, kunt u dat binnen 48 uur kenbaar maken. Het is in het algemeen raadzaam om altijd meer tegels te bestellen dan u nodig heeft, zodat u altijd direct goed uitkomt. Let op: als de tegels al verwerkt zijn, nemen wij breukklachten niet meer in behandeling.
Als u gekozen heeft voor een gevlamde afwerking van uw natuursteen tegels, dan zijn mogelijk vlamscheurtjes zichtbaar als de tegels nat worden (bijvoorbeeld door regen of besproeiing). Vlamscheurtjes zijn onschuldig en hebben geen negatieve invloed op de kwaliteit van de tegel. Zodoende hoeft u bijvoorbeeld niet te vrezen voor vorstschade of vergelijkbare negatieve gevolgen. Als de tegels opdrogen, dan verdwijnt de zichtbaarheid van deze vlamscheurtjes weer.
Keramische tegels
Onze keramische tegels zijn geproduceerd als imitatie van natuursteen. Dat wil zeggen dat de tegels intentioneel de sfeervolle karaktereigenschappen van natuursteen hebben zoals tintverschillen en oppervlakteverschillen (precies zoals bij natuursteen tegels). Bovendien hebben de tegels ook alle voordelen van keramiek: keramische tegels zijn immers slijtvast en kleurvast. Ons advies is altijd om de tegels gemengd te leggen.
In vergelijking met betontegels, zijn keramische tegels vaak gladder. Om te voorkomen dat mensen hierop uitglijden worden ze door de fabrikant stroever gemaakt.
Het gevolg hiervan is dat deze tegels soms moeilijker te reinigen zijn. Let daarom goed op de volgende aspecten:
- Bij het verwerken van keramische tegels mag nooit een cement-gerelateerde voeg worden gebruikt;
- Wanneer er in het zandbed cement wordt verwerkt, dan moeten de tegels al tijdens het verwerken diverse keren nat worden gereinigd;
- Loopt u bij het verwerken door het zandbed, reinig dan direct de zolen van uw schoenen;
- Werk zo schoon mogelijk, dit voorkomt vlekken;
- Op deze tegels kunt u geen aarde of andere organische materialen plaatsen. Mochten de tegels toch vuil worden, reinig deze dan zo snel mogelijk;
- Het reinigen van de tegels is altijd mogelijk, u dient er echter rekening mee te houden dat dit meer moeite kost, dan alleen het dweilen.
De laatste jaren zijn voornamelijk lichtgekleurde tegels in de mode. Zoals u begrijpt zijn deze tegels nog gevoeliger voor vuil en zullen vlekken hierop sneller zichtbaar zijn.
NatuursteenOnze natuursteen tuintegels worden door ons geïmporteerd en leggen dus een lange weg af. De tegels worden vervoerd in houten kisten, hetgeen krassen en beschadigingen voorkomt. Daarnaast controleren onze werknemers zelf en de werknemers op de locatie, de kwaliteit van de tegels.
Toch kan het voorkomen dat er kleine schade aan de rand of hoek van een A-kwaliteit tegel is. Aan die lichte beschadiging valt door leveranciers van natuursteen niet te ontkomen vanwege de lange weg die natuursteen aflegt. Het wordt ook niet beschouwd als schade, omdat het na bestrating niet meer te zien is. Wij raden onze klanten altijd aan om tegels met een beschadigde rand te gebruiken als zaag- en/of passtuk bij het leggen van de tegels.
Als u bij traptreden, opsluitbanden of vijverranden van natuursteen een krasje of breukje heeft, dan kunt u door de vierzijdige bewerking de schade eenvoudig opvangen door het product omgekeerd te gebruiken. Bij deze producten wordt een product pas beschouwd als "beschadigd" als het niet zonder zichtbare beschadiging te gebruiken is.Kwaliteitsklasse B
Dit zijn door de fabrikant afgekeurde producten en deze kunnen beschadigd of gebroken zijn. Beschadiging hoort bij B-keus maar in het geval van zichtbare breuk bij het klaarzetten leveren wij er kosteloos bij. Bij 95% van de gevallen is dit voldoende. Bij 5% is de breuk meer dan verwacht. Gebroken tegels dient u zelf af te voeren.
Wanneer u deze voorwaarden niet prettig vindt adviseren wij u om A-keuze te kopen.
Alle producten in de kwaliteitsklasse B zijn scherp geprijsd, omdat deze producten tweede keus zijn en worden verkocht zonder garantie. De prijs/kwaliteit verhouding van onze producten is uitstekend. De scherpe prijs gaat wel gepaard met een belangrijke aankoopvoorwaarde:
Als u een product in de kwaliteitsklasse B koopt, dan aanvaardt u het risico dat de geleverde producten een beschadiging of tijdelijke kalkuitslag kunnen hebben. Ook is een onderling kleurverschil of maatverschil mogelijk, of een kleurverschil ten opzichte van de order die u heeft geplaatst (bijvoorbeeld een redelijk afwijkende tint). Daarnaast kan de oppervlaktestructuur van de geleverde stenen onderling afwijken (bijvoorbeeld stroef, glad, glanzend of grof). Producten kunnen met of zonder facetrand worden geleverd. In uitzonderlijke gevallen kan het ook voorkomen dat een levering deels bestaat uit producten met een facetrand en deels uit producten zonder een facetrand. De (duur van de) werking van het impregneren van tegels kan niet gegarandeerd worden. Geïmpregneerde producten zullen vroeg of laat de glans en het waterafstotende effect verliezen. Een geïmpregneerde tegel is onderhoudsvriendelijk, maar niet onderhoudsvrij. Ook geïmpregneerde tegels moeten met enige regelmaat gereinigd worden om groene aanslag te voorkomen. Tevens is het van belang dat u organisch vuil niet laat liggen (bladeren, vogelpoep, e.d.), anders zal (ook bij geïmpregneerde tegels) organische vlekvorming ontstaan op de tegels.
Indien u kiest voor een product uit kwaliteitsklasse B, dan kunnen wij u nooit een exacte maat garanderen. Mocht de tegel van uw keuze niet meer in het gewenste dikteformaat op voorraad zijn, dan zullen wij deze in een ander dikteformaat leveren. Mocht u dit niet willen, dan adviseren wij u voor een product uit kwaliteitsklasse A te kiezen.
Wij raden altijd aan om geleverde producten in de kwaliteitsklasse "B" door elkaar heen te straten. Dat wil zeggen dat de geleverde pallets gemixt worden, met als gevolg dat pallets met eventuele verschillende tinten, verschillende oppervlaktestructuren en/of al dan niet aanwezige facetranden vereffend worden. Uw bestrating krijgt dan een aantrekkelijk, genuanceerd patroon.
Wildverbanden van {WEBSITE_NAME} in de kwaliteitsklasse B worden geleverd zonder vast legpatroon. Onze wildverbanden kunnen samenstellingen zijn van los geproduceerde producten. De tegels dienen daarom willekeurig gelegd te worden en zelf pas gemaakt te worden. Bij wildverbanden in de kwaliteitsklasse B staat niet vooraf vast welke maten geleverd zullen worden. Dat is wel het geval bij wildverband in de kwaliteitsklasse A..
Alle foto's van producten op de website zijn indicatief, en mogen door de koper niet geïnterpreteerd worden als het daadwerkelijke product dat geleverd zal worden. Als een product een samenstelling van meerdere kleuren is, dan is de productfoto enkel indicatief voor de verhouding waarin de kleuren geleverd worden. De daadwerkelijke balans van de geleverde kleuren kan in sommige gevallen afwijken van de productfoto
Alle producten worden voor levering gecontroleerd op breuk. Als een product als partij wordt geleverd, dan is buitenaf niet zichtbaar of de gehele partij zonder breuk is. Als wij bij de visuele controle al wel breuk constateren, dan leveren wij bij de eerste levering altijd extra hoeveelheden mee ter compensatie van de zichtbare breuk. De tegels met breuk die niet gebruikt kunnen worden, worden door {WEBSITE_NAME} niet teruggehaald. Nalevering is ook mogelijk, maar dan betaalt u wel ons transporttarief voor de nalevering.
Ons streven is uiteraard om u een product te leveren die zo dicht mogelijk uw order benadert. Als u een product in de kwaliteitsklasse B bestelt, kunnen we echter geen garanties geven met betrekking tot de staat van het product en de exacte kleur. Wilt u de garantie dat een product zeker geen beschadigingen kent, dan adviseren wij dringend om een product in de kwaliteitsklasse "A" te bestellen.
Wij adviseren -evenals stratenmakers- om bij een aankoop in kwaliteitsklasse "B" 10% extra stenen te bestellen. Bij het leggen van bestrating is er namelijk altijd sprake van snij- en knipverlies bij het afwerken van de randen. Daarnaast kunnen EEN of meerdere exemplaren verminderd bruikbaar zijn door transportschade, hetgeen onvermijdelijk is. Ook heeft u met een bestelling van 10% extra genoeg marge om eventuele minder mooie exemplaren niet te gebruiken.
Voor producten in de kwaliteitsklasse B geldt dat alle aankopen geschieden onder voorbehoud van voldoende voorraad. De meeste producten in deze kwaliteitsklasse hebben in verband met partijhandel een gelimiteerde voorraad. Aanwezigheid van voorraad kan daarom nooit volledig gegarandeerd worden. Als een order na bestelling niet (volledig) leverbaar blijkt, dan krijgt u zo spoedig mogelijk bericht. U heeft dan de keuze de order te annuleren of een vergelijkbaar product uit ons assortiment te kiezen. Als u een product bestelt in de kwaliteitsklasse B, dan kunt u mogelijke restanten niet retourneren, zelfs in het geval dat {WEBSITE_NAME} te veel materiaal heeft geleverd.
Als u een product in de kwaliteitsklasse B bestelt, dan leveren wij u in de regel als service een grotere hoeveelheid dan u besteld hebt. Daarmee voorkomen wij dat u onverhoopt over een te beperkte hoeveelheid materiaal beschikt bij het leggen van het product. Bij een product in de kwaliteitsklasse B kunnen exemplaren immers onbruikbaar blijken. Doordat wij altijd een extra hoeveelheid leveren, komt u in de regel altijd precies goed uit of houdt u een restant over. Wij hebben geen afvoerplicht voor restanten..
Wilt u een product nabestellen in de kwaliteitsklasse B? Wees u dan bewust van het feit dat de nalevering kan afwijken in kleur, kwaliteit en afwerking omdat een product mogelijk niet meer leverbaar is in dezelfde vorm. Waar producten in de kwaliteitsklasse A altijd volgens hetzelfde stramien geproduceerd en geleverd worden, kunnen producten in de kwaliteitsklasse B per levering verschillende kenmerken hebben. Wilt u de garantie hebben dat alle materialen die u nodig hebt in lijn liggen met elkaar? Bestel dan al uw benodigdheden in één keer, of bestel een product in de kwaliteitsklasse A..
Bij levering van een product in de kwaliteitsklasse B kan blijken dat het geleverde product een etiket bevat waarop een andere productnaam staat dan die van het product dat u besteld hebt. Dat komt omdat {WEBSITE_NAME} productnamen hanteert die afwijken van de productnamen die fabrikanten hanteren. Zodoende is het mogelijk dat het bij u afgeleverde product een etiket bevat met een andere productnaam, terwijl het wel degelijk het product betreft dat u besteld hebt.
Resumerend: de kwaliteitsklasse B is een verzamelgroep van nieuwe producten met een beschadiging, variërend van zeer minimale beschadigingen tot zichtbare beschadigingen. Kiest u voor een product in de kwaliteitsklasse "B", dan accepteert u de mogelijkheid dat het product zichtbare beschadigingen kent.
Inhoudelijke discussies over de kwaliteit van een product in de kwaliteitsklasse B voeren wij niet na aankoop van een product in de kwaliteitsklasse B.
Bij aankoop van een product in de kwaliteitsklasse "B" zijn de verwerkingsvoorschriften van {WEBSITE_NAME} van toepassing. Als u bij de verwerking van uw product(en) onze verwerkingsvoorschriften niet volgt, kan schade ontstaan aan het product. Ons dringende advies is daarom om altijd onze verwerkingsvoorschriften te volgen. Een voorbeeld hiervan is het afzanden (en afgezand houden) van de bestrating. Daarmee voorkomt u eventuele randbeschadigingen aan de bestratingsproducten, omdat niet afzanden kan resulteren in verzakking van het zandbed (met als resultaat het ontstaan van randbeschadigingen).
Kwaliteitsklasse Handelskwaliteit, waar dient u rekening mee te houden:
Naast onze A- kwaliteit keramische tuintegels bieden wij een nieuwe kwaliteitsklasse aan, namelijk "handelskwaliteit". De kwaliteitseisen van keramische tuintegels zijn zeer hoog. Zo dienen de geproduceerde tuintegels exact te voldoen aan een zogenaamde kleurenkaart. Een afwijking hiervan is al reden voor de fabrikant om de tegel af te keuren. Dit geldt ook voor tegels met beschadigingen en/of afwijkingen in de randafwerking. Deze tegels mogen niet meer als A- kwaliteit verkocht worden, en bieden wij via onze website aan als kwaliteitsklasse H..
Afgekeurde tegels krijgen vaak vanuit de fabriek een (geel/groene) markering, zodat zij herkenbaar zijn. Deze markering kunt u eenvoudig verwijderen met een pH-neutraal schoonmaakmiddel.
Er kan sprake zijn van beschadigingen aan de rand of aan het oppervlak van de tegels of een minimale maatafwijking. Ook onderling kleurverschil is in Handelskwaliteit niet volledig uit te sluiten. Daarom adviseren wij u bij het verwerken het volgende: open alle pakketten met tegels en verwerk de tegels van de verschillende pakketten door elkaar. Zo ontstaat een natuurlijk effect.
Verwerk deze tegels dus niet per pakket.
Wanneer u een lichte kleur (buiten)tegels kiest, dient u er rekening mee te houden dat deze sneller vies worden dan donkere tegels. Keramische tegels (in alle klassen) zijn onderhoudsvriendelijk, maar zeker niet onderhoudsvrij. Door de anti-slip-laag die op deze tegels zit, is vuil sneller zichtbaar en ook moeilijker te reinigen.
Uw voordeelProducten uit deze kwaliteitsklasse bieden wij aan tegen een zeer goede prijs- kwaliteitverhouding.
Onze klanten ervaren de mogelijke beschadigingen en kleurverschillen over het algemeen niet als storend.
Met een goede verwerking geniet u jarenlang van een mooie tuin.
Kwaliteitsklasse Gebruikt
Alle producten met kwaliteitsklasse "Gebruikt" zijn gebruikte (en dus tweedehands) producten en worden verkocht zonder garantie. Dat betekent dat wij geen strakke, mooie producten kunnen garanderen bij levering. Slijtage kan zichtbaar zijn, en ook onderlinge maatverschillen zijn niet uit te sluiten. Ook is een onderling kleurverschil mogelijk, of een kleurverschil ten opzichte van de order die u heeft geplaatst (bijvoorbeeld een redelijk afwijkende tint). Alle foto's van producten op de website met kwaliteitsklasse "Gebruikt" zijn indicatief, en mogen door de koper niet geïnterpreteerd worden als het daadwerkelijke product dat geleverd zal worden.
Met name voor producten in de kwaliteitsklasse Gebruikt geldt dat alle aankopen geschieden onder voorbehoud van voldoende voorraad. De meeste producten in deze kwaliteitsklasse hebben in verband met partijhandel een gelimiteerde voorraad. Als u een product bestelt in de kwaliteitsklasse Gebruikt, dan kunt u mogelijke restanten niet retourneren, zelfs in het geval dat {WEBSITE_NAME} te veel materiaal heeft geleverd.
Bij aankoop van een product in de kwaliteitsklasse "Gebruikt" zijn de verwerkingsvoorschriften van {WEBSITE_NAME} van toepassing. Als u bij de verwerking van uw product(en) onze verwerkingsvoorschriften niet volgt, kan schade ontstaan aan het product. Ons dringende advies is daarom om altijd onze verwerkingsvoorschriften te volgen. Een voorbeeld hiervan is het afzanden (en afgezand houden) van de bestrating. Daarmee voorkomt u eventuele randbeschadigingen aan de bestratingsproducten, omdat niet afzanden kan resulteren in verzakking van het zandbed (met als resultaat het ontstaan van randbeschadigingen).
Wij adviseren -evenals stratenmakers- om altijd 10% extra stenen te bestellen. Bij het leggen van bestrating is er namelijk altijd sprake van snij- en knipverlies bij het afwerken van de randen. Daarnaast kunnen Een of meerdere exemplaren verminderd bruikbaar zijn door transportschade, hetgeen onvermijdelijk is. Zodoende heeft u met een bestelling van 10% extra genoeg marge om eventuele minder mooie exemplaren niet te gebruiken.
Deze Algemene Voorwaarden worden gehanteerd door SlimBestraten.nl ("SlimBestraten"). Deze Algemene Voorwaarden gelden voor alle online bestellingen van producten via de website van SlimBestraten. Door het plaatsen van een online bestelling via de website, komt een overeenkomst tot stand tussen SlimBestraten en de klant, waarop deze Algemene Voorwaarden van toepassing zijn. Via de website kan de klant deze voorwaarden raadplegen en opslaan. De op de bestelling van de klant toepasselijke voorwaarden worden afzonderlijk naar de klant verstuurd bij de ontvangstbevestiging.
Inhoudsopgave
Artikel 1 Definities
Artikel 2 Onze identiteit
Artikel 3 Toepasselijkheid
Artikel 4 Het aanbod
Artikel 5 Kwaliteitsklassen en verwerkingsvoorschriften
Artikel 6 De overeenkomst
Artikel 7 Bestelling wijzigen
Artikel 8 Bestelling annuleren
Artikel 9 Levering
Artikel 10 Aanbetaling
Artikel 11 Betalingen
Artikel 12 Klachten
Artikel 13 Herroepingsrecht
Artikel 14 Uitoefening van het herroepingsrecht
Artikel 15 Uitzonderingen op het herroepingsrecht
Artikel 16 Retourneren
Artikel 17 Toepasselijk recht
Artikel 1 - Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
- SlimBestraten: De rechtspersoon Geurtsen B.V, handelend onder de naam SlimBestraten.nl. De gebruiker van deze algemene voorwaarden.
- Klant: De natuurlijke persoon of rechtspersoon die een overeenkomst aangaat met SlimBestraten.nl
- Consument: De natuurlijke persoon, die handelt voor doeleinden buiten bedrijf of beroep en die een overeenkomst aangaat met SlimBestraten.nl.
- Communicatietechnieken op afstand: De communicatiemiddelen die gebruikt kunnen worden om een overeenkomst op afstand te sluiten, zoals internet en telefoon.
- Koop op afstand: Een koopovereenkomst die tot stand komt tussen SlimBestraten en een consument en die wordt gesloten via een communicatiemiddel op afstand.
- Bedenktijd: De termijn waarbinnen gebruik kan worden gemaakt van het herroepingsrecht.
- Herroepingsrecht: De mogelijkheid om binnen veertien dagen na aankoop af te zien van de overeenkomst op afstand.
- Duurzame gegevensdrager: Elk middel dat kan worden gebruikt om informatie op te slaan.
- Dag: Kalenderdag
Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer
Naam ondernemer: Geurtsen Stenenhandel B.V.
Handelend onder de naam/namen: SlimBestraten.nl
Vestigingsadres:
Diedenweg 100
6717 KV Ede
KvK-nummer: 09137244
Btw-nummer: NL8129.98.418B01
Artikel 3 - Toepasselijkheid
- Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod en/of offerte van SlimBestraten en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen SlimBestraten en de klant.
- Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de klant ter beschikking gesteld. De voorwaarden kunnen worden geraadpleegd via www.slimbestraten.nl.
- Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens aanvullende voorwaarden van toepassing zijn, is het tweede lid van overeenkomstige toepassing.
Artikel 4 - Het aanbod
- Het aanbod bevat een omschrijving van de voornaamste kenmerken van de aangeboden producten, zoals de prijs, de kleur en de afmetingen. De foto's bij de productomschrijving dienen ter indicatie. Voor een goed beeld van de daadwerkelijke kleur, structuur en andere kenmerken wordt door SlimBestraten met klem geadviseerd een showlocatie te bezoeken.
- Via de website kan een offerte worden aangevraagd. Vanaf het moment dat de offerte aan de klant wordt toegezonden, heeft deze een geldigheidsduur van 7 dagen.
- De op de website geplaatste prijzen zijn geldig zolang deze op de website worden getoond en zolang de voorraad strekt.
- De op de website genoemde prijzen zijn inclusief btw.
Artikel 5 - Kwaliteitsklassen en verwerkingsvoorschriften
- SlimBestraten werkt met verschillende kwaliteitsklassen: A-kwaliteit, B-kwaliteit, handelskwaliteit of gebruikte producten. De klant wordt voorafgaand aan de aankoop geïnformeerd over de voorwaarden die van toepassing zijn op de desbetreffende kwaliteitsklasse. Deze voorwaarden kunnen worden geraadpleegd via SlimBestraten.nl.
- Alle aankopen geschieden onder voorbehoud van voldoende voorraad.
- Op alle kwaliteitsklassen zijn de verwerkingsvoorschriften van SlimBestraten van toepassing.
Artikel 6 - De overeenkomst
- De overeenkomst komt tot stand wanneer de klant via de website van SlimBestraten een bestelling heeft geplaatst en SlimBestraten per e-mail een orderbevestiging aan de klant heeft verzonden.
- Een overeenkomst die wordt gesloten naar aanleiding van een offerte, dient via de website te worden geplaatst. Per e-mail wordt een hyperlink verzonden, zodat de klant via de website de bestelling kan voltooien. Zodra de bestelling definitief via de website wordt geplaatst komt de overeenkomst tot stand.
- SlimBestraten kan zich binnen wettelijke kaders - op de hoogte stellen of de klant aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien SlimBestraten op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is zij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
- De inhoud van dit artikel is ook van toepassing op bestellingen en/of offertes die betrekking hebben op speciaal voor de klant te bestellen of op maat te maken producten.
Artikel 7 - Bestelling wijzigen
- Nadat de klant een bestelling heeft geplaatst en de (aan)betaling heeft gedaan, wordt de order door SlimBestraten in behandeling genomen en klaargezet. Als de klant de order wijzigt, moeten deze werkzaamheden (deels) ongedaan gemaakt worden en moeten nieuwe werkzaamheden worden verricht. Om die reden worden wijzigingskosten in rekening gebracht.
- De kosten bedragen € 50,- euro voor het verlagen van producthoeveelheden, € 50,- euro voor het wijzigen van de afleverdatum en € 65,- euro voor het bijbestellen van producten die vanaf een andere locatie geleverd moeten worden. Aan het bijbestellen van producten van dezelfde locatie en het verhogen van de producthoeveelheid zijn geen kosten verbonden.
Artikel 8 - Bestelling annuleren
- Indien de bestelling nog niet is klaargezet, kan deze kosteloos worden geannuleerd. De klant dient hiervoor het contactformulier in te vullen via de website van SlimBestraten. SlimBestraten crediteert het betaalde bedrag binnen 14 dagen aan de klant.
- Indien de bestelling reeds is klaargezet, kan deze niet meer kosteloos worden geannuleerd. SlimBestraten heeft in dit geval het recht annuleringskosten in rekening te brengen. De hoogte van deze kosten is afhankelijk van de werkzaamheden die reeds verricht zijn.
- Indien de bestelling reeds aan de transporteur is overgedragen, is annulering niet meer mogelijk. De bestelling zal dan door de transporteur bij de klant worden afgeleverd.
Artikel 9 - Levering
- Tenzij anders overeengekomen geschiedt levering via de door SlimBestraten ingeschakelde transporteur, of door de producten af te halen op de door SlimBestraten vermelde locatie.
- De door SlimBestraten ingeschakelde transporteur levert bestellingen met een vrachtwagen met traileroplegger, met een totale lengte van 18 meter. De stenentrailers hebben een bereik van 3 meter. Dat betekent dat pallets tot 3 meter vanaf de straat geplaatst kunnen worden. Er is geen aparte kraan of heftruck aanwezig om de pallets verder van de weg te plaatsen.
- SlimBestraten zal zich te allen tijde inspannen om de bestelling af te leveren op het door de klant opgegeven adres. SlimBestraten is niet gehouden te controleren of levering op het opgegeven adres mogelijk is. Als de losplaats niet bereikbaar is met een grote stenentrailer (bijvoorbeeld door een te smalle doorgang of brug), dan dient de klant dit voorafgaand aan de bestelling kenbaar te maken. Of de losplaats voldoende ruimte biedt, is ter beoordeling aan de chauffeur. Indien de chauffeur niet bij het opgegeven adres kan komen, zullen de producten zo dichtbij mogelijk worden gelost.
- Indien de klant de afname weigert of nalatig is met het verstrekken van informatie of instructies, noodzakelijk voor de levering, komt dit voor risico van de klant. De klant zal in dat geval alle aanvullende kosten verschuldigd zijn.
- De verschillende transportmethoden staan vermeld op de website. Bij 'transport op maat' is de leverdatum bespreekbaar. Bij standaardtransport kan enkel een leverweek worden gekozen. Hoewel SlimBestraten er naar streeft om alle bestellingen af te leveren binnen de aangegeven termijnen, gelden deze in geen geval als fatale termijnen. SlimBestraten kan niet aansprakelijk worden gehouden voor gevolgschade en kosten die voortkomen uit een eventuele vertraagde levering.
- Tijdens het bestelproces worden de minimale transportkosten per product getoond. Afhankelijk van de locatie, het gewicht en de keuze voor een bepaalde transportmethode, kunnen de transportkosten hoger uitvallen. Bij leveringen op de Waddeneilanden en Zeeuws Vlaanderen worden de veerkosten en toeslagen doorberekend aan de klant.
- Voor levering aan de Waddeneilanden, België en Duitsland gelden hogere transportkosten. In het bestelproces wordt op basis van de locatie en de gekozen transportmethode kenbaar gemaakt wat de exacte transportkosten zijn.
- Indien de producten van verschillende laadlocaties komen, kan de levering in verschillende deelleveringen plaatsvinden.
Artikel 10 - Aanbetaling
- Na het plaatsen van een bestelling wordt de klant doorverwezen naar de betaalpagina. De klant heeft de keuze om een aanbetaling te doen van tenminste 50%, of om het totaalbedrag volledig te betalen. Het restantbedrag kan per PIN worden voldaan bij de chauffeur.
- Indien de klant kiest voor de transportmethode 'transport op maat', kan de volledige betaling per PIN worden voldaan bij de chauffeur.
- Indien de klant de bestelling afhaalt bij SlimBestraten, kan het resterende bedrag via PIN-betaling worden voldaan op de werf van SlimBestraten.
Artikel 11 - Betalingen
- SlimBestraten accepteert de volgende betaalwijzen:
- iDeal
- Creditcard
- Betaling via overschrijving, onder vermelding van bestelnummer als betalingskenmerk
- PIN-betalingen bij de chauffeur - De klant is verplicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan SlimBestraten te melden.
- Indien de klant niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, dient deze binnen een termijn van 14 dagen alsnog aan deze verplichtingen te voldoen. Na het uitblijven van betaling binnen deze 14-dagen-termijn, is de klant de wettelijke rente verschuldigd en is SlimBestraten gerechtigd de gemaakte buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen.
Artikel 12 - Klachten
- De klant dient de producten bij ontvangst te controleren op zichtbare gebreken en na te gaan of het geleverde aantal overeenstemt met de order.
- Klachten over de geleverde hoeveelheid dienen uiterlijk 48 uur na ontvangst van de order te worden ingediend via de website van SlimBestraten. Klachten worden nooit telefonisch in behandeling genomen.
- Klachten die via het klachtenformulier op SlimBestraten.nl zijn ingediend worden binnen 14 dagen na ontvangst beantwoord. Indien meer tijd nodig is voor de afhandeling van de klacht, stuurt SlimBestraten binnen 14 dagen een ontvangstbevestiging waarin een richttermijn voor de afhandeling wordt gegeven.
- Klachten over zichtbare gebreken en/of geleverde producten die niet overeenstemmen met de orderbevestiging worden alleen in behandeling genomen als de producten nog niet zijn verwerkt. Als de klant er voor kiest om de producten te verwerken, dan accepteert hij de producten zoals deze zijn geleverd.
Artikel 13 - Herroepingsrecht
- In geval van een koop op afstand heeft de consument een bedenktijd van 14 dagen. Gedurende de bedenktijd kan de consument zonder opgave van redenen de koopovereenkomst ontbinden.
- De bedenktijd gaat in op de dag nadat de consument of een door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de zaak heeft ontvangen; of
- de dag waarop de consument of een door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de laatste zaak heeft ontvangen, indien de consument in eenzelfde bestelling meerdere zaken heeft besteld die afzonderlijk worden geleverd; of
- de dag waarop de consument of een door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen indien de levering van een zaak bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen; of
- Tijdens de bedenktijd dient de consument zorgvuldig om te gaan met het product. De verpakking mag worden geopend om het product te beoordelen. Indien de consument verder gaat dan noodzakelijk om de aard, de kenmerken en de werking daarvan vast te stellen, dient de consument een waardevergoeding te betalen.
Artikel 14 - Uitoefening van het herroepingsrecht
- Indien de consument gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht, dient hij dit binnen de bedenktermijn te melden aan SlimBestraten. De consument kan dit doen via het door SlimBestraten ter beschikking gestelde modelformulier voor herroeping of op andere ondubbelzinnige wijze (schriftelijk, per post of per e-mail).
- Nadat de consument de in lid 1 bedoelde melding heeft gedaan, krijgt de consument van SlimBestraten een bericht met instructies over de retourzending. De consument kan ervoor kiezen om de bestelling te laten ophalen door de vaste transporteur van SlimBestraten. Indien de consument zelf een transporteur inschakelt, komt schade die tijdens het retourtransport wordt veroorzaakt voor risico van de consument.
- De consument zendt het product terug met alle geleverde toebehoren en conform de door SlimBestraten verstrekte instructies. De consument dient het product/de producten zo snel mogelijk terug te sturen, maar in ieder geval binnen 14 dagen na de in lid 1 bedoelde melding.
- De consument draagt de kosten voor de retourzending. Indien de consument gebruik wenst te maken van de vaste transporteur van SlimBestraten, kunnen de kosten voor retourtransport worden berekend via de website van SlimBestraten. De kosten zijn afhankelijk van de afstand en het gewicht van de producten.
- Als de consument de overeenkomst herroept, ontvangt hij alle betalingen die tot op dat moment zijn gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten die zijn verbonden aan een andere transportmethode dan standaardlevering) terug van SlimBestraten.
- De in lid 5 genoemde bedragen worden aan de consument terugbetaald binnen 14 dagen nadat de producten terug zijn bij SlimBestraten of nadat de consument heeft aangetoond dat de producten zijn teruggezonden.
Artikel 15 - Uitzonderingen op het herroepingsrecht
- Producten die in opdracht van de consument worden besteld, gepersonaliseerd of aangepast, zijn uitgezonderd van het herroepingsrecht.
- Zand is vanwege hygiënische redenen uitgezonderd van het herroepingsrecht.
Artikel 16 - Retourneren
- Retourzendingen worden uitsluitend geaccepteerd indien de klant dit met SlimBestraten overeenkomt voordat het product retour wordt gezonden.
- Tegels worden verkocht per vierkante meter en kunnen alleen per vierkante meter worden geretourneerd. Indien het product niet per vierkante meter wordt geretourneerd, kan hiervoor een waardevermindering in rekening worden gebracht. Dit geldt ook voor aangebroken of beschadigde verpakkingen.
- Artikel 15 is van overeenkomstige toepassing.
Artikel 17 - Toepasselijk recht
- Op overeenkomsten tussen SlimBestraten en de klant is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
Modelformulier voor herroeping
(dit formulier alleen invullen en terugzenden als u de overeenkomst wilt herroepen)
- Aan Slim Bestraten - Diedenweg 100, 6717 KV Ede - klantenservice@slimbestraten.nl
- Ik/Wij (*) deel/delen (*) u hierbij mede dat ik/wij (*) onze overeenkomst betreffende de verkoop van de volgende goederen/levering van de volgende dienst (*) herroep/herroepen (*)
.............................................................................................................................................................
- Besteld op (*)/Ontvangen op (*)
.............................................................................................................................................................
- Naam/Namen consument(en)
.............................................................................................................................................................
- Adres consument(en)
.............................................................................................................................................................
- Handtekening van consument(en) (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend)
.............................................................................................................................................................
- Datum(*)
.............................................................................................................................................................
Deze Algemene Voorwaarden worden gehanteerd door SlimBestraten.nl ("SlimBestraten"). Deze Algemene Voorwaarden gelden voor alle online bestellingen van producten via de website van SlimBestraten. Door het plaatsen van een online bestelling via de website, komt een overeenkomst tot stand tussen SlimBestraten en de klant, waarop deze Algemene Voorwaarden van toepassing zijn. Via de website kan de klant deze voorwaarden raadplegen en opslaan. De op de bestelling van de klant toepasselijke voorwaarden worden afzonderlijk naar de klant verstuurd bij de ontvangstbevestiging.
Inhoudsopgave
Artikel 1 Definities
Artikel 2 Onze identiteit
Artikel 3 Toepasselijkheid
Artikel 4 Het aanbod
Artikel 5 Kwaliteitsklassen en verwerkingsvoorschriften
Artikel 6 De overeenkomst
Artikel 7 Bestelling wijzigen
Artikel 8 Bestelling annuleren
Artikel 9 Levering
Artikel 10 Aanbetaling
Artikel 11 Betalingen
Artikel 12 Klachten
Artikel 13 Herroepingsrecht
Artikel 14 Uitoefening van het herroepingsrecht
Artikel 15 Uitzonderingen op het herroepingsrecht
Artikel 16 Retourneren
Artikel 17 Toepasselijk recht
Artikel 1 - Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
- SlimBestraten: De rechtspersoon Geurtsen B.V, handelend onder de naam SlimBestraten.nl. De gebruiker van deze algemene voorwaarden.
- Klant: De natuurlijke persoon of rechtspersoon die een overeenkomst aangaat met SlimBestraten.nl
- Consument: De natuurlijke persoon, die handelt voor doeleinden buiten bedrijf of beroep en die een overeenkomst aangaat met SlimBestraten.nl.
- Communicatietechnieken op afstand: De communicatiemiddelen die gebruikt kunnen worden om een overeenkomst op afstand te sluiten, zoals internet en telefoon.
- Koop op afstand: Een koopovereenkomst die tot stand komt tussen SlimBestraten en een consument en die wordt gesloten via een communicatiemiddel op afstand.
- Bedenktijd: De termijn waarbinnen gebruik kan worden gemaakt van het herroepingsrecht.
- Herroepingsrecht: De mogelijkheid om binnen veertien dagen na aankoop af te zien van de overeenkomst op afstand.
- Duurzame gegevensdrager: Elk middel dat kan worden gebruikt om informatie op te slaan.
- Dag: Kalenderdag
Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer
Naam ondernemer: Geurtsen Stenenhandel B.V.
Handelend onder de naam/namen: SlimBestraten.nl
Vestigingsadres:
Diedenweg 100
6717 KV Ede
KvK-nummer: 09137244
Btw-nummer: NL8129.98.418B01
Artikel 3 - Toepasselijkheid
- Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod en/of offerte van SlimBestraten en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen SlimBestraten en de klant.
- Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de klant ter beschikking gesteld. De voorwaarden kunnen worden geraadpleegd via www.slimbestraten.nl.
- Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens aanvullende voorwaarden van toepassing zijn, is het tweede lid van overeenkomstige toepassing.
Artikel 4 - Het aanbod
- Het aanbod bevat een omschrijving van de voornaamste kenmerken van de aangeboden producten, zoals de prijs, de kleur en de afmetingen. De foto's bij de productomschrijving dienen ter indicatie. Voor een goed beeld van de daadwerkelijke kleur, structuur en andere kenmerken wordt door SlimBestraten met klem geadviseerd een showlocatie te bezoeken.
- Via de website kan een offerte worden aangevraagd. Vanaf het moment dat de offerte aan de klant wordt toegezonden, heeft deze een geldigheidsduur van 7 dagen.
- De op de website geplaatste prijzen zijn geldig zolang deze op de website worden getoond en zolang de voorraad strekt.
- De op de website genoemde prijzen zijn inclusief btw.
Artikel 5 - Kwaliteitsklassen en verwerkingsvoorschriften
- SlimBestraten werkt met verschillende kwaliteitsklassen: A-kwaliteit, B-kwaliteit, handelskwaliteit of gebruikte producten. De klant wordt voorafgaand aan de aankoop geïnformeerd over de voorwaarden die van toepassing zijn op de desbetreffende kwaliteitsklasse. Deze voorwaarden kunnen worden geraadpleegd via SlimBestraten.nl.
- Alle aankopen geschieden onder voorbehoud van voldoende voorraad.
- Op alle kwaliteitsklassen zijn de verwerkingsvoorschriften van SlimBestraten van toepassing.
Artikel 6 - De overeenkomst
- De overeenkomst komt tot stand wanneer de klant via de website van SlimBestraten een bestelling heeft geplaatst en SlimBestraten per e-mail een orderbevestiging aan de klant heeft verzonden.
- Een overeenkomst die wordt gesloten naar aanleiding van een offerte, dient via de website te worden geplaatst. Per e-mail wordt een hyperlink verzonden, zodat de klant via de website de bestelling kan voltooien. Zodra de bestelling definitief via de website wordt geplaatst komt de overeenkomst tot stand.
- SlimBestraten kan zich binnen wettelijke kaders - op de hoogte stellen of de klant aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien SlimBestraten op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is zij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
- De inhoud van dit artikel is ook van toepassing op bestellingen en/of offertes die betrekking hebben op speciaal voor de klant te bestellen of op maat te maken producten.
Artikel 7 - Bestelling wijzigen
- Nadat de klant een bestelling heeft geplaatst en de (aan)betaling heeft gedaan, wordt de order door SlimBestraten in behandeling genomen en klaargezet. Als de klant de order wijzigt, moeten deze werkzaamheden (deels) ongedaan gemaakt worden en moeten nieuwe werkzaamheden worden verricht. Om die reden worden wijzigingskosten in rekening gebracht.
- De kosten bedragen € 50,- euro voor het verlagen van producthoeveelheden, € 50,- euro voor het wijzigen van de afleverdatum en € 65,- euro voor het bijbestellen van producten die vanaf een andere locatie geleverd moeten worden. Aan het bijbestellen van producten van dezelfde locatie en het verhogen van de producthoeveelheid zijn geen kosten verbonden.
Artikel 8 - Bestelling annuleren
- Indien de bestelling nog niet is klaargezet, kan deze kosteloos worden geannuleerd. De klant dient hiervoor het contactformulier in te vullen via de website van SlimBestraten. SlimBestraten crediteert het betaalde bedrag binnen 14 dagen aan de klant.
- Indien de bestelling reeds is klaargezet, kan deze niet meer kosteloos worden geannuleerd. SlimBestraten heeft in dit geval het recht annuleringskosten in rekening te brengen. De hoogte van deze kosten is afhankelijk van de werkzaamheden die reeds verricht zijn.
- Indien de bestelling reeds aan de transporteur is overgedragen, is annulering niet meer mogelijk. De bestelling zal dan door de transporteur bij de klant worden afgeleverd.
Artikel 9 - Levering
- Tenzij anders overeengekomen geschiedt levering via de door SlimBestraten ingeschakelde transporteur, of door de producten af te halen op de door SlimBestraten vermelde locatie.
- De door SlimBestraten ingeschakelde transporteur levert bestellingen met een vrachtwagen met traileroplegger, met een totale lengte van 18 meter. De stenentrailers hebben een bereik van 3 meter. Dat betekent dat pallets tot 3 meter vanaf de straat geplaatst kunnen worden. Er is geen aparte kraan of heftruck aanwezig om de pallets verder van de weg te plaatsen.
- SlimBestraten zal zich te allen tijde inspannen om de bestelling af te leveren op het door de klant opgegeven adres. SlimBestraten is niet gehouden te controleren of levering op het opgegeven adres mogelijk is. Als de losplaats niet bereikbaar is met een grote stenentrailer (bijvoorbeeld door een te smalle doorgang of brug), dan dient de klant dit voorafgaand aan de bestelling kenbaar te maken. Of de losplaats voldoende ruimte biedt, is ter beoordeling aan de chauffeur. Indien de chauffeur niet bij het opgegeven adres kan komen, zullen de producten zo dichtbij mogelijk worden gelost.
- Indien de klant de afname weigert of nalatig is met het verstrekken van informatie of instructies, noodzakelijk voor de levering, komt dit voor risico van de klant. De klant zal in dat geval alle aanvullende kosten verschuldigd zijn.
- De verschillende transportmethoden staan vermeld op de website. Bij 'transport op maat' is de leverdatum bespreekbaar. Bij standaardtransport kan enkel een leverweek worden gekozen. Hoewel SlimBestraten er naar streeft om alle bestellingen af te leveren binnen de aangegeven termijnen, gelden deze in geen geval als fatale termijnen. SlimBestraten kan niet aansprakelijk worden gehouden voor gevolgschade en kosten die voortkomen uit een eventuele vertraagde levering.
- Tijdens het bestelproces worden de minimale transportkosten per product getoond. Afhankelijk van de locatie, het gewicht en de keuze voor een bepaalde transportmethode, kunnen de transportkosten hoger uitvallen. Bij leveringen op de Waddeneilanden en Zeeuws Vlaanderen worden de veerkosten en toeslagen doorberekend aan de klant.
- Voor levering aan de Waddeneilanden, België en Duitsland gelden hogere transportkosten. In het bestelproces wordt op basis van de locatie en de gekozen transportmethode kenbaar gemaakt wat de exacte transportkosten zijn.
- Indien de producten van verschillende laadlocaties komen, kan de levering in verschillende deelleveringen plaatsvinden.
Artikel 10 - Aanbetaling
- Na het plaatsen van een bestelling wordt de klant doorverwezen naar de betaalpagina. De klant heeft de keuze om een aanbetaling te doen van tenminste 50%, of om het totaalbedrag volledig te betalen. Het restantbedrag kan per PIN worden voldaan bij de chauffeur.
- Indien de klant kiest voor de transportmethode 'transport op maat', kan de volledige betaling per PIN worden voldaan bij de chauffeur.
- Indien de klant de bestelling afhaalt bij SlimBestraten, kan het resterende bedrag via PIN-betaling worden voldaan op de werf van SlimBestraten.
Artikel 11 - Betalingen
- SlimBestraten accepteert de volgende betaalwijzen:
- iDeal
- Creditcard
- Betaling via overschrijving, onder vermelding van bestelnummer als betalingskenmerk
- PIN-betalingen bij de chauffeur - De klant is verplicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan SlimBestraten te melden.
- Indien de klant niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, dient deze binnen een termijn van 14 dagen alsnog aan deze verplichtingen te voldoen. Na het uitblijven van betaling binnen deze 14-dagen-termijn, is de klant de wettelijke rente verschuldigd en is SlimBestraten gerechtigd de gemaakte buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen.
Artikel 12 - Klachten
- De klant dient de producten bij ontvangst te controleren op zichtbare gebreken en na te gaan of het geleverde aantal overeenstemt met de order.
- Klachten over de geleverde hoeveelheid dienen uiterlijk 48 uur na ontvangst van de order te worden ingediend via de website van SlimBestraten. Klachten worden nooit telefonisch in behandeling genomen.
- Klachten die via het klachtenformulier op SlimBestraten.nl zijn ingediend worden binnen 14 dagen na ontvangst beantwoord. Indien meer tijd nodig is voor de afhandeling van de klacht, stuurt SlimBestraten binnen 14 dagen een ontvangstbevestiging waarin een richttermijn voor de afhandeling wordt gegeven.
- Klachten over zichtbare gebreken en/of geleverde producten die niet overeenstemmen met de orderbevestiging worden alleen in behandeling genomen als de producten nog niet zijn verwerkt. Als de klant er voor kiest om de producten te verwerken, dan accepteert hij de producten zoals deze zijn geleverd.
Artikel 13 - Herroepingsrecht
- In geval van een koop op afstand heeft de consument een bedenktijd van 14 dagen. Gedurende de bedenktijd kan de consument zonder opgave van redenen de koopovereenkomst ontbinden.
- De bedenktijd gaat in op de dag nadat de consument of een door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de zaak heeft ontvangen; of
- de dag waarop de consument of een door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de laatste zaak heeft ontvangen, indien de consument in eenzelfde bestelling meerdere zaken heeft besteld die afzonderlijk worden geleverd; of
- de dag waarop de consument of een door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen indien de levering van een zaak bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen; of
- Tijdens de bedenktijd dient de consument zorgvuldig om te gaan met het product. De verpakking mag worden geopend om het product te beoordelen. Indien de consument verder gaat dan noodzakelijk om de aard, de kenmerken en de werking daarvan vast te stellen, dient de consument een waardevergoeding te betalen.
Artikel 14 - Uitoefening van het herroepingsrecht
- Indien de consument gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht, dient hij dit binnen de bedenktermijn te melden aan SlimBestraten. De consument kan dit doen via het door SlimBestraten ter beschikking gestelde modelformulier voor herroeping of op andere ondubbelzinnige wijze (schriftelijk, per post of per e-mail).
- Nadat de consument de in lid 1 bedoelde melding heeft gedaan, krijgt de consument van SlimBestraten een bericht met instructies over de retourzending. De consument kan ervoor kiezen om de bestelling te laten ophalen door de vaste transporteur van SlimBestraten. Indien de consument zelf een transporteur inschakelt, komt schade die tijdens het retourtransport wordt veroorzaakt voor risico van de consument.
- De consument zendt het product terug met alle geleverde toebehoren en conform de door SlimBestraten verstrekte instructies. De consument dient het product/de producten zo snel mogelijk terug te sturen, maar in ieder geval binnen 14 dagen na de in lid 1 bedoelde melding.
- De consument draagt de kosten voor de retourzending. Indien de consument gebruik wenst te maken van de vaste transporteur van SlimBestraten, kunnen de kosten voor retourtransport worden berekend via de website van SlimBestraten. De kosten zijn afhankelijk van de afstand en het gewicht van de producten.
- Als de consument de overeenkomst herroept, ontvangt hij alle betalingen die tot op dat moment zijn gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten die zijn verbonden aan een andere transportmethode dan standaardlevering) terug van SlimBestraten.
- De in lid 5 genoemde bedragen worden aan de consument terugbetaald binnen 14 dagen nadat de producten terug zijn bij SlimBestraten of nadat de consument heeft aangetoond dat de producten zijn teruggezonden.
Artikel 15 - Uitzonderingen op het herroepingsrecht
- Producten die in opdracht van de consument worden besteld, gepersonaliseerd of aangepast, zijn uitgezonderd van het herroepingsrecht.
- Zand is vanwege hygiënische redenen uitgezonderd van het herroepingsrecht.
Artikel 16 - Retourneren
- Retourzendingen worden uitsluitend geaccepteerd indien de klant dit met SlimBestraten overeenkomt voordat het product retour wordt gezonden.
- Tegels worden verkocht per vierkante meter en kunnen alleen per vierkante meter worden geretourneerd. Indien het product niet per vierkante meter wordt geretourneerd, kan hiervoor een waardevermindering in rekening worden gebracht. Dit geldt ook voor aangebroken of beschadigde verpakkingen.
- Artikel 15 is van overeenkomstige toepassing.
Artikel 17 - Toepasselijk recht
- Op overeenkomsten tussen SlimBestraten en de klant is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
Modelformulier voor herroeping
(dit formulier alleen invullen en terugzenden als u de overeenkomst wilt herroepen)
- Aan Slim Bestraten - Diedenweg 100, 6717 KV Ede - klantenservice@slimbestraten.nl
- Ik/Wij (*) deel/delen (*) u hierbij mede dat ik/wij (*) onze overeenkomst betreffende de verkoop van de volgende goederen/levering van de volgende dienst (*) herroep/herroepen (*)
.............................................................................................................................................................
- Besteld op (*)/Ontvangen op (*)
.............................................................................................................................................................
- Naam/Namen consument(en)
.............................................................................................................................................................
- Adres consument(en)
.............................................................................................................................................................
- Handtekening van consument(en) (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend)
.............................................................................................................................................................
- Datum(*)
.............................................................................................................................................................